Prečo je filter pevných častíc upchatý? A čo s tým môžete urobiť?

Zanesený filter pevných častíc sa často prejavuje zvýšeným protitlakom výfukových plynov, zvýšenou spotrebou paliva a zníženým výkonom motora. Vozidlo tiež zrýchľuje zvyčajne pomalšie ako predtým. Kontrolka motora alebo kontrolka DPF bliká a treba konať, inak hrozí následné poškodenie turbodúchadla a motora.

Prečo sa však filter pevných častíc upcháva?

Rozlišujú sa dva stavy opotrebovania a dôvody poruchy filtra pevných častíc

  • Blokovanie akumulácie popola:

Častice sadzí, ktoré sa nahromadia počas jazdy, sa spália vo filtri pevných častíc regeneráciou, ktorú vozidlo spustí pri dosiahnutí určitej prahovej hodnoty. Konečným produktom je nehorľavý popol, ktorý zostáva v DPF a počas rokov prevádzky upcháva striedavo utesnené kanály.

Najmä pri jazde na krátke vzdialenosti motor nedosahuje optimálnu prevádzkovú teplotu, takže dôležitý filter pevných častíc sa nemôže regenerovať a postupne sa zanáša. Malo by sa preto zabezpečiť, aby sa s vozidlom nejazdilo len na krátke vzdialenosti, ale aby sa optimálna prevádzková teplota na regeneráciu dosahovala aj na dlhších vzdialenostiach. Tým sa zabráni upchávaniu v dôsledku hromadenia popola.

  • Blokovanie v dôsledku mechanických porúch:

Filter pevných častíc sa môže tiež dočasne upchať aj v dôsledku mechanickej poruchy komponentu motora, napríklad chybného ventilu EGR. Nedokonalé spaľovanie spôsobuje zvýšený podiel sadzí vo výfukových plynoch a filter pevných častíc sa už nedokáže sám regenerovať. To zvyčajne vedie ku konečnému zastaveniu vozidla.

Čo robiť s upchatými filtrami pevných častíc?

Pokiaľ ide o upchatý filter pevných častíc, máte ako majiteľ vozidla celkovo tri možnosti.

  • Nechajte dpf filter vyčistiť

Aby ste sa vyhli poruchám auta a jeho odstaveniu z prevádzky, využite profesionálne čistenie dpf filtra odborníkmi, ktorí na to používajú metrologicky overené stroje. V porovnaní s kúpou nového filtra pevných častíc ušetríte až 80 % nákladov a získate späť filter pevných častíc, ktorý je takmer ako nový.

  • Použite náhradný filter

Ak už nie je možné aktuálny filter pevných častíc vyčistiť, napríklad z dôvodu poškodenia krytu spôsobeného predbežnou úpravou dielenskými chemikáliami, môžete využiť náhradné repasované druhy. Aj keď sú tieto filtre pevných častíc používané, boli profesionálne vyčistené a prešli si testovacími postupmi, takže sú takmer ako nové.

  • Investujte do kúpy nového

Poslednou možnosťou je kúpa nového filtra, ktorý však predstavuje pre vašu peňaženku väčšiu záťaž. Len kúpa filtra stojí v závislosti od modelu od 1 000 do 4 500 eur. K tomu sa pridávajú mzdové náklady na inštaláciu a demontáž, takže tento variant nemusí byť pre každého majiteľa vozidla ideálny. Skúste to s repasovaným alebo vyčisteným filtrom a uvidíte, že budete spokojní.

Zdroj obrázka:Sista Vongjintanaruks/Shutterstock.com

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *